Webbanalys

Frågor och funderingar som ni ska ställa er:
Blev det som vi tänkt?
Fokus på rätt information/tjänster?
Kostnadseffektivt, kan vi räkna hem våra pengar?
Besökaren – När, Var, Hur ? Rätt besökare ?
Kommer vi ha samma placering ?

Jättebra tankar och funderingar, men följer man inte upp detta så vet man ju inte!
Tyvärr så är det en vanlig företeelse att man inte lägger samma fokus på att följa upp sin investering som att investera i den.
I det analytiska och strategiska arbetet ingår framtagning av t.ex hur trafiken rör sig över webbplatsen.

Rankingrapporter – Ha koll på era placeringar, Varför inte ha koll på era konkurrenter samtidigt.
Statistik – Ha koll på din besökare, när, var och hur. Här finns massor att utläsa.
Webbanalys – Sätt ihop allt och gör en tydlig plan på vad som ger och inte. Lägg pengarna på rätt saker.

Det behöver inte vara komplicerat eller ta lång tid, det handlar om att sätta rätt ambitionsnivå för ert företag.
Med min erfarenhet och med rätt verktyg kommer du och ditt företag att bli framgångsrikt på webben.

Kommentera