Facebook-annonser

För att lyckas med en annonsering på Facebook behöver du bara vara fokuserad på en sak, din målsättning!

Facebook har mer än 2 miljarder användare varje månad

Många svenskar finns idag på Facebook. Över hela världen så har Facebook mer än 2 miljarder aktiva användare varje månad. Cirka 1.3 miljarder är dessutom aktiva på daglig basis vilket gör det till en enormt attraktiv plattform för alla företagare som vill marknadsföra sig digitalt.

Det är kostnadseffektivt och mätbart

Vem som helst har i princip råd att annonsera på Facebook vilket också gör det till en väldigt tillgänglig plattform för alla företag.
Det behöver inte kosta skjortan att få ett bra resultat och fin avkastning på sin investering. Det är förmodligen också anledningen till att en stor andel av alla företag har en företagssida på Facebook.

En del i att använda sig av annonser på Facebook är att allt går att mäta. Man kan i princip mäta allt till exempel vilken typ av mobiltelefon en användare som klickat eller interagerat med din annons använder, till vilken tidpunkt flest tittar på din annons.

Du kan rikta dina annonser och visa upp precis rätt innehåll för rätt användare

Genom att Facebook har så oerhört mycket data på allt från vad vi tycker om till var vi befinner oss ofta så gör detta att vi som annonsörer också kan rikta våra budskap mot precis rätt målgrupp/kunder. Vi ser exempelvis att en äldre målgrupp ofta vill ha ett helt annat budskap än en yngre målgrupp. Här ger Facebook oss möjligheten att välja vilka som ska se våra annonser. Lätt och smidigt.