Google Shopping

Google Shopping ger dig en unik möjlighet att annonsera direkt i Googles sökresultat med produktbild, pris och erbjudande.
Ett svårslagbart annonsutrymme för dig med en webbshop.

Lönsammaste marknadsföringskanalen för e-handlare
För många e-handlare är Google Shopping den största och mest lönsamma marknadsföringskanalen. Undersökningar visar att 25 % av försäljningen hos e-handlare kommer från Google Shopping. Anledningen är enkel. Med Google Shopping får du synas högst upp på Google, med bild, pris och erbjudande för dina produkter. Som grädde på moset syns du dessutom vid sökningar som är nära ett köp. Att annonsera på Google Shopping är att marknadsföra sig precis när dina potentiella kunder googlar efter de produkter du erbjuder.

Här kan du se dina Shopping-annonser.

  • Fliken Shopping på Google Sök
  • Google Sök bredvid sökresultaten (separat från textannonser) och Google Bilder
  • Webbplatser som tillhör Googles sökpartner (om din kampanj är inställd på att inkludera sökpartner)
  • Googles Display-nätverk, som inbegriper YouTube, Gmail och Google-förslag

Google Shopping drivs av två plattformar: AdWords och Google Merchant Center.

Google Merchant Center –  är det första steget när du vill ha med dina produkter i kampanjer på Google Shopping. Du kan redigera din lagerstatus när du vill, så att dina kunder alltid ser rätt information i dina annonser.

AdWords – är ditt hjälpmedel för din faktiska försäljning. Här bestämmer du din budget, tillhandahåller bud, får insyn i mönster samt optimerar försäljning utefter försäljningsgrad av dina olika produkter.

Kan låta krångligt men låt oss hjälpa dig. Ring 0736-79 19 00 eller mejla info@combiz.se