Mikrosidor

Detta brukar vara ett komplement till den ”vanliga” hemsidan. Här brukar man göra kampanjer eller få ut en ny produkt men det funkar alldeles bra med att ha det som en vanlig hemsida. Lyckas man väl med sina mikrosidor ger det även bra uppmärksamhet och kan stärka ett företags varumärke.
Vi har märkt att denna typ av hemsida ofta blir omtyckt av sökmotorerna. Detta i sin tur kan göra att en mikrosida syns högt upp när någon söker på ens företagsnamn eller tjänst vilket är ett sätt att till exempel ”knuffa undan” konkurrenter som vill snylta på ens varumärke.

Visitkortssidor

En visitkortssida är som det låter en hemsida med samma typ av information som på ditt visitkort. Ett alternativ om man inte vill eller behöver lägga upp mer information men ändå vill finnas tillgänglig och ha en närvaro på Internet. Detta behöver ju inte betyda att man inte kan växa i sitt företag utan här finns det möjligheter att bygga till och ut sin visitkortssida efter behov och möjlighet.
Man kan även använda denna typ av sida som extern landningssida vilket är bra om man vill bygga nytt varumärke eller göra en ny tjänst/produkt tillgänglig.

Lämna ett svar